پنجره دوجداره

<a href="http://avanupvc.com/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%BE%D9%86%D8%AC%D8%B1%D9%87-%D8%AF%D9%88%D8%AC%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%87-upvc%D8%8C%DB%8C%D9%88-%D9%BE%DB%8C-%D9%88%DB%8C-%D8%B3%DB%8C/">پنجره دوجداره</a>

  • ۰
  • ۰

شیشه های رنگی از زمان های بسیار قدیم ساخته شده است.

هم مصری ها و هم رومی ها اشیاء شیشه ای با رنگ کوچک تولید کردند. هنگامی که مسیحیان شروع به ساخت کلیساها کردند ، شیشه آغشته به رنگ به عنوان یک هنر مسیحی شناخته شد.

گسترش مسیحیت در اروپا ارتباط مستقیمی با گسترش شیشه های رنگی در سراسر جهان داشت و شیشه های رنگی را به شکل غالب هنر هزاره جدید تبدیل کرده است.

یکی از قدیمی ترین نمونه های شناخته شده از چندین قطعه شیشه رنگی که در یک پنجره استفاده شده است ، در صومعه سنت پاول در جارو ، انگلستان یافت شد ، که در سال ۶۸۶ میلادی تأسیس شد.

تصور می شود که قدیمی ترین پنجره های کامل اروپا پنج چهره نسبتاً پیشرفته در کلیسای جامع اتوسبرگ است.

شیشه رنگی در خاورمیانه

شیشه رنگی نیز در قرن هشتم توسط معماران عرب در خاورمیانه تولید شده است.

جابر بن حیان ، شیمیدان فارسی ، ۴۶ دستور العمل اصلی برای تولید شیشه های رنگی در کتاب الدره المکانونا (کتاب مروارید پنهان) را تشریح کرد.

در دوره گوتیک (قرن سیزدهم و چهاردهم میلادی) تاریخ رنگ آمیزی شیشه گسترش یافت و پنجره های شیشه ای رنگی در طراحی کلیساهای جامع و جامع کلیسای جامع و سنگ مرمر مرحله اصلی قرار گرفت.

در اواسط سال ۱۴۰۰ ، واقع گرایی جدید در نقاشی توسط صنعتگران بزرگ رنسانس ، از جمله افرادی مانند Jan Van Eyck منجر به افشای شیشه های رنگ آمیزی سنتی شد. به چیزی شبیه به یک نقاشی روی شیشه تبدیل شده است تا یک عنصر معماری.

 

منبع: پنجره دوجداره اوان

  • ۹۹/۰۱/۱۸
  • hamid sharegh

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی